Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kotiseutupäivä Taivassalon museossa

4 elokuun @ 10:00 - 16:00

Tule tutustumaan Taivassalon museoon kotiseutupäivänä!
Kartanolla vietetään ohjelmallista kotiseutupäivää klo 10-16. Päivän aikana museoon on vapaa pääsy ja museon kahvila palvelee aukioloaikojen puitteissa.

Taivassalon museo
Museotoiminta aloitettiin vuonna 1970 ja jatkuu edelleen Viiaisten kartanon tiluksilla. Viiasten kartano sai alkunsa jo 1370-luvulla, jolloin saksalaissyntyinen aatelismies Anders Garp sai Wiialan kylän maat haltuunsa. Kartano oli Garp-Karpelainen-Carpelan -suvulla vuoteen 1796 saakka ja sen nykyinen päärakennus valmistui vuoteen 1784 mennessä. Tuolloinen rakennus oli punamultamaalattu ja taitekattoinen. Museon näyttelyt on sijoitettu kartanon päärakennuksen alakerran kahdeksaan huoneeseen, jotka erilaisine interiööreineen ja esineistöineen muodostavat kartanokulttuuria kuvaavan kokonaisuuden, joka johdattaa vierailijat tutustumaan kartanoelämään sen viimeisiin asuinvuosiin asti.

Tutustu museoon ja sen toimintaan täältä.

Tiedot

Päivämäärä: