Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

KoneSarka -tapahtuma Suomen maatalousmuseo Saran piha-alueella

3 elokuun @ 10:00 - 14:00

KoneSarka – maatalouskoneharrastajien kokoontuminen ja näyttely
Suomen maatalousmuseo Sarka järjestää lauantaina 3.8.2024 klo 10-14 oman historiansa ensimmäisen maatalouskoneharrastajien kokoontumisen. Tapahtuma kulkee nimellä KoneSarka ja sen tarkoitus on tuoda koneharrastajia yhteen sekä esitellä yleisölle maatalouskoneita, joista suurin osa on traktoreita.

KoneSaran synty pohjautuu siihen, että Suomen maatalousmuseo Sarassa on meneillään hanke, jonka avulla pyritään luomaan maatalouskoneharrastajille mahdollisuuksia siirtää hallussaan olevaa aineetonta kulttuuriperintöä uusille sukupolville. Tällä tarkoitetaan koneisiin liittyvää tietotaitoa sekä myös koneharrastuksen kulttuuria. Mistä kysyt oikeaa pulttia, mutteria tai maskia tiettyyn traktoriin tai miten vanha kone suostutellaan käymään? Entä milloin ensimmäinen traktori perheeseen hankittiin ja millaisia reittejä tiedot omasta harrastetraktorista ovat siirtyneet koneharrastajalle itselleen?

Tapahtuma järjestetään yhdessä Loimaan pvy:n kanssa ja mukaan ovat tervetulleita maatalouskoneharrastajat ympäri Suomen! Esittelypaikkoja traktoreille on museon piha-alueella noin sata ja lisäksi kerhojen tai yhdistysten on mahdollista esitellä omaa toimintaansa omien esittelypisteiden avulla. Museotraktorilla paikalle saapuville museo tarjoaa makkarat, pullakahvit sekä pääsylipun museon näyttelyihin.

TERVETULOA MUKAAN!
Ennakkoilmoittautumiset ja tiedustelut: