Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Glimsin tekstiilit tutuiksi

3 elokuun @ 11:00 - 17:00

Glimsin tekstiilit tutuiksi
Viikonlopun aikana tutustutaan Glimsin tuvassa oleviin tekstiileihin. Entisaikaan maataloissa harvat tekstiilit olivat pelkästään koristekäyttöön tarkoitettuja. Opastuksella kerrotaan Glimsin tuvassa esillä olevien tekstiilien kautta käsityöperinteistä ja tekstiilien valmistuksesta entisaikaan. Työpajassa puolestaan kokeillaan villan karstausta!

Osallistuminen museon pääsylipulla (6 €/3 €/Museokortti/Kaikukortti)

Ohjelma lauantaina 3.8:
Klo 11:30 Lampaiden ruokintanäytös
Klo 12-13:30 Työpajassa villan karstausta
Klo 14-14:30 Yleisöopastus: Glimsin tuvan tekstiilit

Minkälainen vierailukohde on Talomuseo Glims?
Glims on alkuperäisellä paikallaan sijaitseva vanha maatila Karvasmäen kylässä. Glims on sen 500 vuotisen historian aikana toiminut myös kestikievarina ja sen rakennukset sekä pihapiiri on pyritty pitämään alkuperäisessä asussaan. Museo vie sinut kiehtovalle aikamatkalle entisajan maalaiselämään. Kesäisin alueella voi lisäksi ihastella kotieläimiä ja pihamaalla vaalitaan vaalitaan maatilan perinnekasveja, kuten humalaa. Talomuseo Glims on elävä museo, jossa pääset mukaan maalaiselämän vuodenkiertoon liittyviin työnäytöksiin, opastuksiin ja tapahtumiin!

Tutustu museoon ja sen toimintaan täältäFacebookissa ja Instagramissa.

Tiedot

Päivämäärä: