Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Elonkorjuujuhla Riuttalan talonpoikaismuseolla

10 elokuun @ 11:00 - 16:00

Elonkorjuujuhla, kesän kohokohta Riuttalassa!
Museoalueella on paljon nähtävää elonkorjuujuhlan timmellyksessä. Päivällä on tarjolla lounas ja makeannälkäisille lettukeisarin antimia. Paikalla on myös alpakoita ilahduttamassa lapsia, myyjiä ja työnäytöksiä. Rukiinleikkuutta pääsee kokeilemaan opastuksen kera! Voit mitellä voimiasi voimamieskisoissa ja lapsia viihdyttävät pirpanapelimannit Petra Lisitsin-Mantereen johdolla. Päivän aikana myös tanssit Mauri Haapamaan bändin tahdittamina. Tervetuloa viihtymään!

Riuttalan talonpoikaismuseo
Riuttalan Talonpoikasmuseon historia ulottuu aina vuodelle 1657 saakka, jolloin tilasta löytyy merkintä Pietari Brahen hallitsemien läänialueiden kartasta. Sittemmin tämä savolainen mahtitila siirtyi vuonna 1975 sen omistaneelta Ikäheimon suvulta Riuttalan talopoikaiskulttuurin suojelusäätiön omistukseen ja hallintaan.

Nykyään museoalue kattaa 14 hehtaarin alueellaan yli 20 eri talonpoikaistilan rakennusta kuten pääkartanon, sepän pajan, tuulimyllyn ja suuren riihen. Kokonaisuudesta ainutlaatuisen tekee rakennusten määrä sekä se, että valtaosa esineistöstä on tilalla aikoinaan oikeasti käytössä olleita alkuperäisiä esineitä.

Löydät meidät myös Facebookista ja Instagramista.

Tiedot

Päivämäärä: