Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Aurajoentien Kulttuuriralli Pöytyällä

25 elokuun @ 10:00 - 17:00

Sunnuntaina 25.8. vietetään Aurajoentien Kulttuuriallia Pöytyällä
Museopappila ja Reppuniemen ulkoalue ovat mukana Aurajoentien Kulttuurirallissa. Pöytyän kotiseutuyhdistys on mukana Kulttuurirallissa ja pihalta löytyy Pöytyän partiolaisten pitämä Pöllö-kahvila. Lisätietoa tapahtumasta löydät täältä.

Mikä Museopappila ja Reppuniemi?
Museo sijaitsee vuonna 1802 valmistuneessa uusklassisessa rakennuksessa. Museopappilan yläkerrassa on esillä talonpoikaisesineistöä ja alakerrassa kuvanveistäjä Aarre Aaltosen (1889−1980) teosten vaihtuvia näyttelyitä kahdessa huoneessa. Muilta osin pappilan alakerta on sisustettu viihtyisästi heijastelemaan aikaa 1930−50 -luvuilta.

Reppuniemen ulkomuseoalueella on rakennuksia 1700- ja 1800-luvuilta. Rakennuksia on siirretty paikalle 1960-luvulta lähtien ja niitä on yhteensä 13. Rakennuksiin lukeutuvat asuinrakennus, riihi, saha, savusauna, luhti, tuulimylly, savupirtti, paja, niittylato, kaksi aittaa ja sotilastorppa. Ulkomuseoalue sijaitsee noin kilometrin päässä Pöytyän kirkolta. Tutustu alueeseen täältä.

Tiedot

Päivämäärä: