Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kauppilan elojuhla ja Varsinais-Suomen museopäivä Laitilassa

25 elokuun @ 13:00 - 15:00

Tule mukaan elojuhlaan ja Varsinais-Suomen museopäivän viettoon Laitilaan!
Kauppilan umpipihassa vietetään Kauppilan elojuhlaa sunnuntaina 25.8. klo 13 alkaen.
Samana päivänä vietetään myös Varsinais-Suomen museopäivää, jolloin on ilmainen sisäänpääsy Kauppilan umpipiha -museoon.

Tervetuloa museoon!

Mikä on Kauppilan umpipiha?
Kauppila on vauras laitilalainen talonpoikaistalo kaikkine rakennuksineen, joista suurin osa on alkuperäisellä paikallaan. Kauppilan umpipihassa on eri aikakausien rakennuksia 1600-luvun lopulta 1900-luvun vaihteeseen asti. Museon esineistö on pääasiassa talon alkuperäistä esineistöä. Rakennukset ovat ryhmittyneet miespihan ja karjapihan ympärille ja näiden ulkopuolella on vielä sauna, tuulimylly, vilja-aitat, kellarit, riihi ja suuli. Museo sijaitsee kauniissa, vuosisatoja vanhassa kulttuurimaisemassa. Tule tutustumaan ja ihastu!

Tiedot

Päivämäärä: