Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Laidunvierailu Talomuseo Glimsissä

25 heinäkuun @ 15:30 - 16:30

Tule laidunvierailulle museoon!
Glimsin pihapiirissä toimii kesäisin 4H-kotieläinpiha. Espoon 4H-yhdistys ylläpitää kotieläinpihaa ja järjestää siellä leiri- ja kerhotoimintaa.
Kotieläinpihan laitumella voi vierailla keskiviikkoisin ja torstaisin klo 15:30–16:30.

Laidunvierailulle pääsee ohjatusti pienissä ryhmissä. Laidunvierailulla pääset noin 20 min ajaksi rapsuttelemaan lampaita ja vuohia. Muina aikoina aitaukseen pääsy ja eläinten syöttäminen on kielletty. Vierailuajat jaetaan viisitoista minuuttia ennen kunkin laidunvierailun alkamista ja niitä on rajoitettu määrä. Eli tulethan paikalle ajoissa.

Vierailu on maksuton.
Laidunvierailuaikoina keskiviikkoisin ja torstaisin myös Talomuseo Glimsiin on vapaa sisäänpääsy!

Minkälainen vierailukohde on Talomuseo Glims?
Glims on alkuperäisellä paikallaan sijaitseva vanha maatila Karvasmäen kylässä. Glims on sen 500 vuotisen historian aikana toiminut myös kestikievarina ja sen rakennukset sekä pihapiiri on pyritty pitämään alkuperäisessä asussaan. Museo vie sinut kiehtovalle aikamatkalle entisajan maalaiselämään. Kesäisin alueella voi lisäksi ihastella kotieläimiä ja pihamaalla vaalitaan vaalitaan maatilan perinnekasveja, kuten humalaa. Talomuseo Glims on elävä museo, jossa pääset mukaan maalaiselämän vuodenkiertoon liittyviin työnäytöksiin, opastuksiin ja tapahtumiin!

Tutustu museoon ja sen toimintaan täältäFacebookissa ja Instagramissa.

Tiedot

Päivämäärä: