heinä

Heinäkuun alun tapahtumia Museoraittimuseoissa Savossa

Heinäkuun alkupuolella monissa museoraittikohteissa on tarjolla mielenkiintoisia tapahtumia kulttuurinnälkäisille ja historiasta kiinnostuneille kesälomalaisille! Savon alueella löytyykin monia tapahtumia taaperosta taattoon.

Riuttalan talonpoikaismuseo
Savossa sijaitsevalla Riuttalan talonpoikaismuseolla vietetään Paikallismuseopäivää 6.7. Museolipun hinnalla pääsee kuuntelemaan konserttia museolla. Riuttalassa käy myös museokortti.

Esiintymässä ovat klo 12-13 Mahottomat, jolloin kuullaan muun muassa Jaakko Tepon ja Esa Pakarisen parhaita sekä yhteislaulua.

Klo 14-13 konsertti jatkuu kanteletaiteilija Jenni Venäläisen esityksellä.

Museon kahvila on auki tapahtuman aikana klo 11-16.
Tervetuloa nauttimaan musiikista ja historian siipien havinasta!

Telkkämäen kaskiperinnetila
Kaavilla sijaitsevalla Telkkämäen kaskiperinnetilalla on tarjolla tapahtumia heinäkuun ensimmäiselle viikolle.

3.7. klo klo 10-16 Museolla vietetään Paikallismuseopäivää, jolloin museon opas on paikalla koko päivän. Tapahtuman järjestäjänä toimii museota ylläpitävä Metsähallitus.

4.7. klo 18:30 alkaen museolla vietetään Runon ja suven iltaa. Tällöin museo kutsuu Eino Leinon päivän kunniaksi aikki runojen lausujat, kuulijat ja ystävät Telkkämäen tupaan. Ota mukaan mielirunosi, tai vaikkapa useampi, muille esitettäväksi! Tapahtuman järjestää Kaavin pitäjäseura.

6.7. klo 13 alkaen museolla toteutetaan Emännän vuosisata -monologitrilogian ensimmäinen osa, joka kertoo Telkkämäen emäntä Charlotta Voutilaisen tarinan. Tämä Kati Ahmaharjun monologisarja kuvaa elämää Kaavilla kolmen emännän elämäntarinoiden kautta.
Esityksen kesto on 30 minuuttia ja se on yleisölle maksuton, tervetuloa!