kesä

Kesäkuun lopun tapahtumia museoraittikohteissa

Museoraittimuseoita on jo yli 40 kappaletta ympäri Suomen. Museot järjestävät kesäisin paljon mielenkiintoista ohjelmaa perheen pienimmille sekä varttuneempaan makuun. Kesämatkailun ratoksi kannattaa tutustua raittimuseoiden tarjontaan ja ehkä löydät uusia matkakohteita ja elämyksiä kesäisiin päiviin!

Kauppilan umpipihassa vietetään Martan päivää 26.7.
Museossa on juuri toteutettu kotisivu-uudistus sekä päärakennuksen uudistusta, jossa ilmettä on päivitetty, mutta vanhaa on luonnollisesti kunnioitettu. Tervetuloa Laitilaan tutustumaan museoon ja viettämään Martan päivää!

Annalan kotiseutumuseolla Pyhäjoella kuunnellaan jazzia kesäillassa
27.6. klo 18 Jazzkitaristi Paavo B. Mikkonen esiintyy Annalan kesäillassa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy!

Silliperinnemuseo Dikselissä kuunnellaan  Maarian Vpk-soittokunnan musisointia 29.6 klo 15
Saariston kesäisessä ympäristössä voi tutstua suomalaiseen silliperinteeseen museolla ja samalla kuunnella konserttia Röölän lavalla. Maarian Vpk-soittokunnan konsertin solistina toimii Reino Kotaviita. Esityksessä kuullaan meriaiheista ja iskelmällistä musiikkia.

Suomen asutusmuseolla vietetään museopäivää 29.6. klo 10:30 alkaen
Lapinlahden Alapitkällä sijaitseva Suomen Asutusmuseo tarjoaa interiöörien kautta mahdollisuuden tutustua asutustoiminnan historiaan Suomessa. Museopäivän aikana museolla toteuteaan lapsille suunnattu käsityöpaja. Päivän toiminnan toteuttaa Arkkitehtuuri- ja ympäristökulttuurikoulu Lastu.