kesä

Museoraitti-museot avautuvat kesään 2020

Museoraitti-museoista muun muassa Emil Cedercreutzin museo, Hinnerjoen museot, Jalasjärven museo, Kallenaution kestikievari, Kauppilan umpipiha, Kinnarin kotimuseo, Korteniemen perinnetila, Koveron kruununmetsätorppa, Liehtalanniemen museotila, Mäkilän traktorimuseo, Pattoin perintötalo, Pöytyän museot, Sagalundin museo, Suomen maatalousmuseo Sarka, Talomuseo Glims sekä Toivosen Eläinpuisto ja Talonpojanmuseo ovat avoinna yleisölle jo kesäkuun alusta lähtien.
Lisää museoita avautuu yleisölle kesäkuun loppupuolella ja mahdollisesti myöhemmin kesällä. Moni museo on avoinna myös sopimuksesta.
Tapahtumia järjestetään eri museoissa näillä näkymin loppukesällä kokoontumismahdollisuuksien mukaan.

kesä

Suomen Asutusmuseo on Suomen maatalousmuseon kesäkohde 2020

Suomen maatalousmuseo Sarka on valinnut vuoden 2020 kesäkohteeksi Lapinlahdella sijaitsevan  Suomen Asutusmuseon.

Suomen maatalousmuseo Sarka valitsi kesän etänäyttelynä toimivan kesäkohteen nyt
kolmattatoista kertaa. Kesäkohteen valinnan tarkoituksena on nostaa
maataloushistorian harrastuksen arvostusta sekä tuoda esiin maaseudun
arvokkaita kohteita, hienoja kokoelmia ja hyvin hoidettuja historiallisia
ympäristöjä. Lisää tietoa Suomen maatalousmuseon kesäkohteesta.