8.12. Kynttiläpaja Sarka-museossa

Sarassa järjestetään sunnuntaina 8.12. jouluinen kynttilätyöpaja. Työpajassa opetellaan valmistamaan mehiläisvahakynttilöitä eri tekniikoilla. Tuoksuva itse tehty mehiläisvahakynttilä on mainio joululahja läheiselle tai tunnelmallinen koristus omaan joulupöytään.

Alkuohjaus työpajaan järjestetään päivän aikana neljä kertaa:

klo 12.00
klo 12.30
klo 13.00
klo 13.30

Työpajaan kannattaa varata aikaa noin tunti. Ennakkoilmoittautumista ei ole, tule vain mukaan itsellesi sopivana aloitusajankohtana.

Työpajamaksu 10 € maksetaan museon infoon. Maksu sisältää kaikki materiaalit ja ohjauksen työpajaan.

8.12. Leineperin Ruukin joulutori

Satakunnan joulu alkaa tunnelmalliselta Leineperin Ruukin joulutorilta 8.12.2019 klo 9-16. Yli 200:lta myyntipöydältä löydät lähiruokaa, ”kotikutoisia” joululahjoja ja käyttöesineitä ym. Tervetuloa!

Lisätietoja ja paikkavarauksia:
Kullaan Kotiseutu- ja Museoyhdistys ry
Puhelin: (02) 5591 551 tai sähköposti: kullaan.kotiseutuyhdistys@kotiseutumuseo.inet.fi

Leineperin Ruukki
Kulttuurihistoriallinen Leineperin ruukinkylä Ulvilassa, Porin naapurissa, on parhaiten säilyneitä ja täydellisimpiä ruukinalueita Suomessa. Kymmenen käsityöläispajaa, kesäteatteri, kahvila-ravintola, lasten aarrerata, pienoisruukit ja metallitaideviikot tarjoavat ruukin tapahtumien ja miljöön lisäksi kävijöilleen elämyksiä.

7.12. Joulutunnelmaa Talomuseo Glimsissä

Joulutunnelmaa Espoossa Talomuseo Glimsissä

Kahvilassa on myynnissä joulupuuroa.
klo 10.30–11 Jouluinen satuhetki tuvassa
klo 11–12.30 Tilkki-Vihtorin mökki avoinna jouluasussaan
klo 13.30–15.30 Työpaja: Perinteisiä joulukoristeita
klo 14 Opastus: Entisajan joulunviettoa

Espoon kaupunginmuseo, Talomuseo Glims – Glimsintie 1, Espoo
Hinta
Museon pääsymaksut 4/3 €. Alle 18-v. vapaa pääsy. Keskiviikkoisin vapaa pääsy. Vuosikortti 15 €. Kaikukorttikohde. Museokorttikohde.