25.8. Suomen luonnon päivä Koveron perinnetilalla

Suomen luonnonpäivää vietetään Koveron perinnetilalla lauantaina 25.8.2018 klo 10-17.

Ohjelmassa:

Ruisleivän leivontaa (Metsähallitus)

Sieninäyttely ja -neuvontaa (Pirkanmaan Martat ry)

Sieniretki klo 11-13, mukaan oma kori ja sieniveitsi

Luonnonkasvi-tehtävärastit Koveron pihapiirissä

Kahvio, myytävänä pientä suolaista ja makeaa (Kurun Martat)

Tapahtumaan on vapaa pääsy! Tervetuloa!

25.8. Suomen luonnon päivä Korteniemessä

Suomen luontoa juhlitaan Korteniemen perinnetilalla rukiin puinnin merkeissä. Päivän päätteeksi on tarjolla saunomista yli 100-vuotiaan savusaunan löylyissä.

Lauantaina 25.8. Korteniemen riihessä puidaan Aunus-ruis perinteisesti seinään lyömällä ja varstoilla hakkaamalla. Lopuksi vilja vielä viskuroidaan.

Talkoot ovat avoinna kaikille. Lauantaina lämpiää myös savusauna ja tuvassa on ruokaa ja kahvia kastamisineen myytävänä.

Lauantai-iltana kello 18 alkavat talkootanssit tuvan makasiinilla ja miksei nurmikollakin. Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy ihan jokaiselle!

Tervetuloa Korteniemeen, toivottelee tilan väki.

25.8. Kotiseutukierros Loimaalla

Loimaa-Seura järjestää perinteisen kotiseutukierroksen lauantaina 25.8. Ohjelmassa on  koko päivän retki museokierroksena Hämeen Härkätien varrelle.

Museoita, nähtävyyksiä, historiaa…

Tiedustelut ja ilmoittautumiset p. 040 514 1663

14.-26.8. Kesäteatteriesitykset Kauppilan umpipihalla

Elokuussa Kauppilan miespihassa nähdään teatteria muutamien vuosien tauon jälkeen!

14. – 26.8. Teatteriesitykset: Ei ikinä/Lainahöyhenissä  – tiedustelut 040 567 3709.

16.8. Korsulauluilta Taivassalossa

Korsulauluja lauletaan Ketarsalmen Kievarin pihalla 16.8. klo 18.30-20.30. Musiikista vastaavat ”sotapojat” Pertti Aho, Mauno Kuusisto ja Antti Virtanen.