23.8. Yhdessä -päivä Sarka-museolla

Keskiviikkona 23.8. Sarka-museossa vietetään Yhdessä-päivää. Tarjolla on tietoa ja vinkkejä tapahtumien järjestämisestä seuroille, yhdistyksille ja muille tapahtumanjärjestäjille. Mitä tulee ottaa huomioon talkoita järjestettäessä? Entä miten tiedotus kannattaa hoitaa?

Tilaisuus alkaa klo 12 tervetulokahveilla, minkä jälkeen seminaaritila Riihessä pidetään puheenvuoroja liittyen tapahtumatoimintaan:

Talkoojärjestäjän ABC! Mitä talkoojärjestäjän tulee ottaa huomioon ja muistaa? Amanuenssi Elsa Hietala kertoo.

Miten tapahtumista tiedotetaan tehokkaasti? Kati Uusitalo Loimaan lehdestä antaa vinkkejä.

Kalle Huitti kertoo tapahtumienjärjestämisestä näkökulmanaan elokuun alussa Loimaalla järjestetyt Rompepäivät.

Palotarkastaja Timo Reiman pelastuslaitokselta kertoo turvallisuus- ja lupa-asioista tapahtumia järjestettäessä.

Päivän päätteeksi tutustutaan talkootoiminnan historiaan näyttelyamanuenssi Iina Wahlströmin johdolla museon Suomi 100-vuotta juhlanäyttelyssä Yhteistuumin.

Maksuttomaan tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki tapahtumatoiminnasta kiinnostuneet tahot. Ilmoittautumiset museon infoon maanantaihin 21.9. mennessä: p. 02 7637 700, info@sarka.fi

22.-23.8. Villan ja pellavan käsittelyä Talomuseo Glimsissä

Tiistaina 22.8. klo 10 alkaen Talomuseo Glimsissä on mahdollista seurata villan karstausta ja kehräystä.

Keskiviikkona 23.8. puolestaan vietetään pellavakeskiviikkoa, jolloin Kehrääjien kilta esittelee pellavan käsittelyä ja kehräystä klo 10 alkaen.

19.8. Rukiinleikkuun SM-kisat Riuttalassa

Klo 11 alkaen

Kilpailun lisäksi alueella tarjolla tietoiskuja ja maistiaisia rukiista

ja Katrin Kammarj´ssa ateriaksi ruispuuroa. Kysy lippupaketteja!

Bussikuljetus Kuopion kaupungintalolta klo 10. Meno-paluu 5 €/hlö.

Ennakkoilmoittautuminen kuljetuksen osalta 15.8. mennessä: info@riuttala.fi tai 050 5954 183

Kilpailijainfo: http://riuttala.fi/rukiinleikkuun-sm-kilpailut

19.8. Loimaa-Seuran järjestämä kotiseutukierros

Loimaa-Seuran järjestämä kotiseutukierroksen teemana on vuosien 1917 – 1918 tapahtumia, tapahtumapaikkoja ja muistomerkkejä.

Lähtö klo 9 Loimaan torilta, paluu noin klo 16

Tiedustelut ja ilmoittautumiset 040 514 1663