20.7. Mato-onkipäivä Koveron perinnetilalla

Mato-onkipäivä Koverolla

20.7.2016 11:00 – 20.7.2016 15:00
Ylöjärvi, Ikaalinen Koveron perinnetila, Seitseminen

Koveron perinnetilalla opetellaan tekemään vanhan ajan mato-onkia. Onkien tekeminen aloitetaan klo 11:00. Onkia voi mennä halutessaan testaamaan Koverolammelle.

Tervetuloa!

20.7. Lasten perinnepäivä Korteniemen perinnetilalla

Lasten perinnepäivä Korteniemessä

Korteniemen perinnetilan Lasten perinnepäivää vietetään keskiviikkona 20.7. klo 11-17. Tule mukaan iloiseen tapahtumaan, jossa lapset pääsevät kokeilemaan entisaikojen työtapoja.

Miten kahvipapuja jauhettiin? Kuinka villa muuttuu langaksi? Miten ennen pesukoneita pestiin pyykkiä? Näihin ja moniin muihinkin kysymyksiin löydät vastauksen lasten perinnepäivästä. Tarkoituksena on, että päivän aikana lapset pääsevät itse kokeilemaan ja tekemään metsänvartijatilan aikaisia töitä ja kuulemaan mielenkiintoisia tarinoita entisajan uskomuksista, kuten saunatontusta. Päivän ohjelma tarkentuu kevään aikana.

Uusi näyttely Hinnerjoella

Hinnerjoen kotiseutumuseolla on avattu uusi näyttely

”Arvo Vuoren polkupyöräliike”

Valon museolle  on entiseen ja uudelleen sisustettuun navettatilaan kerätty näyttely polkupyöristä ja niihin liittyvistä työvälineistä.  Polkupyörät ovat kaikki valmistuneet Arvon käsittelyssä puolivalmisteista ”Teho” -merkkisiksi kulkuvälineiksi. Arvo Vuoren liike toimi Hinnerjoella polkupyöriä valmistaen ja korjaten, sekä myöhemmin myös mopedeja välittäen 1930-luvulta 1970-luvulle.

Näyttely on avoinna museon aukioloaikoina.